2014. szeptember 3., szerda

Baconos töltött fasírtgolyók

Először készítettem ma ebédre a fasírtnak ezt a fajtáját, a családom legnagyobb megelégedésére. Miután láthatóan mindenkinek nagyon ízlett, gondoltam megosztom Veletek.
A recept a szokványos fasírté, a zamatát a bacon adja, amivel a muffinsütő kosárkáinak alját, oldalát körbe béleltem. Erre került a fasírtmassza, majd a mini mozzarella sajt (egy tasakból 2-2 db jutott, de ez félbevágott főtt tojásokkal is helyettesíthető). Púpozottan befedtem a fasírtmassza másik felével és ráhajtogattam a kilógó baconszéleket, végül a tetejére is vágtam egy-egy kis szelet bacont. Előmelegített sütőben 180 fokon sütöttem. Amikor a teteje megpirult kivettem a sütőből, ráhelyeztem a tepsit és egy gyors mozdulattal átfordítottam (A muffinsütő így könnyen eltávolítható a gombócokról. Nem kell félni a baconból kiolvadt zsiradéktól, azt a fasírt felszívja.), majd így már a tepsiben lévő gombócokat visszahelyeztem néhány percre a sütőbe, hogy az eddig alul lévő bacon is megpiruljon. 
Én tejfölös krumplipürével tálaltam, de rizs, hasábburgonya, salátafélék is illenek hozzá.
Az anyagköltség hozzávetőlegesen 1600.- Ft, viszont 12 db muffin nagyságú, nagyon ízletes húsgombóc lesz belőle, amely bármilyen köret feltétjeként 6 embert jóllakat, személyenként kb. 270.- Ft-ból.

Hozzávalók:
75 dkg darált sertéslapocka
3 db tojás
3 db zsömle
1 fej préselt fokhagyma
1 fej olajon dinsztelt reszelt vöröshagyma
só, bors, paprika (ízlés szerint)
1 kis tasak mini mozzarella
12 szelet bacon


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése