2015. április 1., szerda

Mesebútor

Az alábbi képek csodaszép megoldást mutatnak a régi, divatjamúlt bútor felújítására, különleges, egyedi gyermekszobai berendezésként hasznossá alakítására.

A képek és a munkamenet leírása innen:
"A bútordarabokat csiszológéppel alaposan átcsiszoltam. Lehet kézzel is, de a lakkréteget nem lesz egyszerű. Utána egy drágább, viszont nagyon jó alapozóval (tikkurila alapozó, elvileg csempét, üveget is befog) lefestettem. Költség és "maradék festék" csökkentés miatt egy nagy doboz fehér vizes bázisú festéket vettünk amit akril festékkel színeztem. Én kevertem ki a színeket, pl a két alap zöld színnél először a világosabbat, felfestettem és utána adtam a maradékhoz még zöldet és feketét, így lett meg a sötétebb zöld. Száradások miatt sokáig kell várni sajnos. Festésnél, hogy szebb legyen a felület az ecset + teddy módszert használtam. Ecsettel felvittem a festéket és teddy hengerrel még "elsimítottam" az ecset nyomait. Használtam festőszalagot is (maszkoló) így szép szabályos lett az út széle. Amikor az alapszínek megvoltak, akkor ceruzával felrajzoltam a mintákat, alkoholos filccel megrajzoltam a kontúrokat aztán akril festékkel kifestettem. Szineket szintén kevertem, hogy ne egyféle kék, vagy egyféle piros legyen minden. (Felesleges több árnyalatú pirosat venni, lehet fehérrel vagy feketével világosítani, sötétíteni.) Végül akril lakkal több rétegben lefújtam, mert sajnos bár az akril elvileg vízálló, de erről a sima felületről ha törölgetjük, kopik."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése